با توجه به اینکه این نوع انژکتورها بر روی موتورسیکلت های مختلفی بسته می شود ، هر شرکت سازنده موتورسیکلت مناسب ترین انژکتور را بر روی موتورسیکلت خود انتخاب می نماید . ولی به این نکته باید توجه نمود که مناسب ترین انژکتورها ، انژکتور اتوماتیک بوده و سیستمی که به وسیله ی دست کنترل می گردد تفاوت چندانی با کاربراتور ندارد.
سیستم EFA (انژکتور) یک سیتم سوخت رسانی پیشرفته می باشد که می توان در موتورسیکلت ها و اسکوترها به جای کاربراتور استفاده نمود که در صورت استفاده از این سیستم ، موتورسیکلت ها ارتقا یافته در نتیجه تاثیرات مخرب محیطی (آلایندگی) کمتر می شود .
در سیستم های مجهز به EFI با توجه به شرایط های مختلف جاده ای ، محیطی ، زمان احتراق صحیح و میزان سوخت را به میزان لازم به محفظه احتراق می رساند و این اقدام باعث کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی در آن می شود .
موتورسیکلت های انژکتوری (EFI) ،نسبت به موتورسیکلت های کاربراتور نرم تر ،دارای قدرت بیشتر و کارآمدتر می باشند . از معایب انجین های کاربراتور تعمیر و نگهداری زیاد ، تنظیم مرتب ، شتشو و نیاز به سوخت بالا که باعث آلودگی هوا هستند را می توان اشاره نمود ، در صورتی که انجین های انژکتور از این امر مبرا می باشند . از مزیت های انژکتور کاهش خام سوزی و تولید گاز های خطرناک ، دارای راندمان وشتاب بالا ، کاهش در مصرف سوخت و داری قابلیت استارت بهتر در هوای سرد می باشد